Girişimcilerin şirketlerin yaptığı bazı hatalardan dolayı ibret alması gereken çeşitli olaylar bulunuyor. Bu konuda açıklayacağız.
Girişimcilik, dünyanın en önemli işlerinden birisi haline gelmiş durumda. Çünkü her yeni bir girişim büyük bir projenin ve dünyada önemli kolaylıkların sağlanacağı bir teknolojinin başlangıcı olabilir. Bundan dolayı girişimcilik yaparken dikkat edilmesi gereken ve ibret alınması gereken bazı olaylar bulunuyor.
Girişimcilerin ibret alması gereken bazı olaylar
Bu olaylardan ilki Sony ile Nintendo arasında yaşanmış durumda. Bilindiği üzere 90’lı yıllar, oyun konsolları açısından yeniliklerin yaşandığı ve yeni teknolojilerin geliştiği canlı bir dönem. Bu dönemde Nintendo ile Sony yeni bir oyun konsolu için işbirliği içerisine giriyor. Yapılan bu anlaşma sonucunda ortaklaşa çalışan firmalar yeni konsol üzerinde çalışmalara başlıyor.
Nintendo, bir süre sonra projeden ayrılma kararı alıyor ve Sony proje ile başbaşa kalıyor. Nintendo ayrıldıktan sonra yeni bir oyun konsolu geliştirirken Sony, elinde kalan bu projeye bütçe ayırdığı ve harcama yaptığı için çöpe atmak yerine bu konsolu kendisi çıkarıyor. Bu oyun konsolu günümüzde de bulunan PlayStation oyun konsolunun ta kendisiydi.
1994 yılında piyasaya sürülen PlayStation 1 oyun konsolu, 100 milyonun üzerinde satış yakalayarak pek çok konsolu geride bırakmıştı. Günümüzde PlayStation’ın yeni modelleri gelişmeye devam ediyor.
Bir diğer ibretlik olay 3dfx firmasının yaptığı bir hata olarak karşımıza çıkıyor. Aslında hata değil ama bir nevi hata sayılabilir. Çünkü firma, uygulamaya başladığı yeni bir politika ile birlikte pek çok firmanın tepkisini çekiyor.
Bilindiği üzere 3dfx, bir donanım üretici firması. 90’lı yıllarda çıkardığı 3D grafik hızlandırıcı ekran kartıyla oyuncuların ilgisini çeken ve oyun yapımcılarını etkileyen bu model, o zamanlarda oldukça popülerdi. Hatta bazı oyun kapaklarının üzerinde 3dfx ekran kartının desteklediğini belirtmek için bir 3dfx logosu dahi yer alıyordu.
Günümüzde ASUS ve Gigabyte gibi firmaların NVIDIA ve AMD şirketlerinin ekran kartı çipini kullanması gibi 90’lı yıllarda da bu şekilde bir ilerleme yaşanıyordu. 3dfx, bir süre sonra kendi ekran kartı çipini dağıtmak yerine ekran kartlarını kendi piyasaya sürmek istedi. Bu durum NVIDIA’nın yükselişini, 3dfx şirketinin batışını sağladı.
Yorum bırakın